Nam, palmeolje til frokost..

 palm oil, palm acidpalmitate, glyceryl caprylate og elaeis guineensis.

Ja, er riktig god denne sjokoladen skal jeg si dere.. Spesielt den hvite myke inni.. Namme namme,,

Jo, det er jo ikke bra for kroppen å få i seg for mye palmeolje. Alt med måte.
Men nå spiser ikke jeg sjokolade hver eneste dag, eller hver uke heller for den saks skyld..
Ja, ikke engang hver mnd.. Sp hjertet mitt klarer seg nok..

Men i dag ville jeg ha denne sjokoladen og det er sikkert 1år til neste gang..

Å jo, det er veldig trist at det går slik utover regnskogen dette med at vi i vesten vil ha palmeolje i mat og godt..

Så det er jo ganske så søtt når folk skal kjæmpe kampen mot palmeolje.. Hadde dem bare ikke vært så dum når de holder på. 

For hvor teit er det ikke å angripe enkeltting…

Slik som denne Freia Påskeegg.. Den selges 1 gang i året.
Hva med all den sminken som brukes i løpet av året. Hva med all den shampoen og kropskremnene som brukes og kjøpes.
Hva med alle møblene som kjøpes..
Møbler som lages av trær tatt fra regnskogen..

Du kan nærmest gå inn i hvilke som helst kosmetikkforettning som selger alt fra make-up, kremer, hårprodukter etc etc..
Der inne ligger regnskogtrær stablet oppå hverandre.. Men folk ser det bare ikke..

Folk har hengt seg oppi noen få produkter. Som her Freia Påskeegg som selges kun i sesong..

Jaja, folk skal få lov å kjæmpe kampen sin..
Imens jeg sitter å ser på, å bruker sminke uten palmeolje og sitter i mine møbler som ikke er laget av trær fra regnskogen,
å nyter min Freia påskeegg..

Nam nam… Derre hvite sjokoladen inni er jo bare best da.. Gud bedre meg vel…

Gro Kristin <3

2 kommentarer
    1. Har faktisk ikke smakt de her påske eggaan, så for første gang må æ kjøpe sånn for å se koss d smake.

    2. Ler…. godt her.
      Du har sååå rett.
      Samme som disse vaksinefantastene. Det de putter i kroppen som små og fyller på hvert 10. år , mens de putter i seg giftstoffer hver dag med å puste, spise og drikke…
      Forstå det den som vil.
      Det er veldig beklagelig at jeg ikke kan spise disse påskeeggene, men siden jeg ikke tåler kumelk så får en la være. Men har tyvsmakt ja… hahaha
      God Påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg