Gro’s fantasiwok..

Dette var ille godt da gett..
Jeg bare elsker det når jeg lykkes i mine fantasimatlaginger.
Der jeg uten oppskrift bare mikser noe jeg i mitt hode har fått for meg kan bli bra.
Det er ikke alltid jeg får til det.. hehe
Familien min må gjennomgå ganske mye før de får noe som faktisk er godt.. hehe

400 g strimlet svinekjøtt..

1 rød søtpaprika
1 gul løk
1 boks wok mix
3 cm fersk ingefær
1 dl hoisin-saus
2 dl oystersaus
1 klype maldonsalt
1 klype grovpepper
1-2 ss sukker
2-3 ss sitronsaft

Først steker jeg svinekjøttet til det blir fint og gyldent.
Så tilsetter jeg ferdigkuttet søtpaprika, og løk som jeg har delt i tynne båter.
Steker dette sammen med kjøttet til løken blir gylden og fin..
Har over en boks med wok mix..

Bland det godt..
Har så over hoisinsaus og oystersaus, blandet godt.. Før jeg har i finstrimlet ingefær, sukker og litt sitronsaft (Må smakes til)

 

Lar alt få putre litt.. Maks 5 minutt..

Server med ris, og strø over finstrimlet fersk ingefær over til slutt..

Nam nam..

Gro Kristin <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg