Svinefilee med stekte potetbåter og grønnsaker.

I dag hadde vi nydelig svinefilee med stekte potetbåter og grønnsaker til middag..

Først deler jeg potetene på langs i båter..
Så kutter jeg opp paprika, rød løk og selleri og har i formen sammen med potetene..
Så har jeg over litt rapseolje, grovsalt og grovpepper.. Blander det hele godt, så oljen dekker alle potetene..

Sett det inn i ovnen på 200 grader. Å la det steke til potetene får slike flotte brune og gyldne flekker..

Så bruner jeg svinefileen på høy varme til fin gylden brunfarge.
Har så den brunede fileen i en ildfastform..
Som du har inn i ovnen på en rist, over potetformen til det er passe stekt..
Her varierer det etter hvordan du vil ha kjøttet.. Vi lar det stå ca 30 minutt i ovnen.
Da blir det så saftig og godt..

Å så over til noe du IKKE må gjøre når du skal ta bilder av den gode maten for å vise på bloggen din..
Du må ikke sette maten på bordet, å be mannen si ifra til unga om å ikke røre.
Og be gubben dandere et bloggbildefat med maten, uten å være til stede å sjekke at det blir gjort bra.

I dag stolte jeg på mannen min.. Så da ble resultatet deretter..
(Noe jeg selvsagt ikke skjønte før jeg nå skulle lage dette innlegget, og ikke fant bildet av dagens middag,
helt til mannen min så smøre blid, peker å sier “men der er jo bildet jo”)

*Tro meg, han skal hevnes*

Tilleggsinfo: Jeg kjøpte meg ny skjevle til jul..

Gro Kristin Solum

2 kommentarer
    1. Kjære vene. Tenker den gubben ligger veldig dårlig ann. Og om ikke du bruker kjevla, så skal jeg jaggumeg ta turen innom og sørge for at han får smake den… gubbefaen… grrr
      Line Eriksen. …..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg