Gro’s Kole Sla og pilla gris..

Dette var jo bare så skikkelig rågodt da..
Er så utrolig moro når man får til noe så godt uten å ha oppskrift..

Ja, det heter faktisk det når det er min variant av Coleslaw.. Så da kan jeg egentlig gjøre hva jeg vil med den, og bytte ut og erstatte ting, slik at det blir en Kole sla..

Så her skal dere få min egenkomponerte og unike Kole Sla. Inspirert av den velkjente coleslaw..

150 gram hodekål
50 gram gulrot
50 gram vårløk
1 grønt eple
1 liten gul løk (surres på stekepanna før den skal oppi)
1 boks creme fraiche
100 g Hellmanns majones.
100 g Philidelphia ost
2 ss  Heinz Barbecue marinade
Grov pepper og Maldon salt

Først finstrimler du hodekåla. Rasper gulrota, finkutter vårløken, rasp eplet.
Så kutter du løken i små biter, og surrer de på stekepanna til de blir gyldne i fargen.. La de avkjøle seg før du har det oppi kålblandingen.

Bland creme frache, majones, philidelphiaost og marinaden godt i en mikser. Til du får en fin jevn røre.
Smak til med salt og pepper.

Om du tilsetter finktrimlet bogskinke i denne, så får du Gro’s italienske salat, men som jeg da må kalle Gro’s påleggsalat 🙂

*****************************************

Den pillede grisen.
Saltet og pepret svinefilee, så stekte jeg den på stekepanna, så den fikk en fin gylden farge..
La den i ildfastform, med folie over..
Satte den inn i ovnen, å lot den få langtidssteke på 180 grader. Ca 5 timer..
Så rev jeg kjøttet og hadde det oppi en gryte der jeg hadde min marinade oppi..

Oppskrift på min marinade finner du ved å trykke på nettopp denne setningen her..


Men i dagens marinade hadde jeg ikke kyllingfond oppi, jeg hadde litt av krafta fra kjøttet etter at den hadde stekt..
Så blandet jeg kjøttet i marinaden, og lot det få stå å småputre mens jeg lagde kole sla’en..

 

Gro Kristin <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg